مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

هیچ سندی علیه دایی نداریم

علیپور:هیچ سندی علیه دایی نداریم/ اگر تخلفی کرده باشد حتی از دایی هم نمی گذریم

علیپور:هیچ سندی علیه دایی نداریم

اگر تخلفی کرده باشد حتی از دایی هم نمی گذریم

ورزش > لیگ برتر – علیرضا علیپور می گوید اگر رابطه ای معنادار بین پول رد و بدل شده بین مولایی و قهرمانی و شخص علی دایی یا باشگاه راه آهن پیدا شود ، فدراسیون هیچ ترسی از برخورد قانونی اسم های بزرگ ندارد.

 

علیرضا علیپور در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین ؛ به تشریح ابهامات پرونده فسار در فوتبال ایران پرداخت و سعی کرد در این باره توضیحاتی داشته باشد. او درباره رابطه میان مولایی و قهرمانی گفت:« ببینید شاه کلید این ارتباط فعلا در دستان ماست. ما ضلع سوم این ارتباط را در اختیار داریم و به وقتش معرفی می کنیم اما فعلا نمی توانیم به دلیل مسائل امنیتی و برای اینکه تسلط پرونده را از دست ندهیم ، نمی توانیم او را معرفی کنیم.»

او درباره ادعاهای درودگر درباره پیشنهاد سی میلیون تومانی به باشگاه استیل آذین هم گفت:« وقتی کسی کلی حرف می زند خیلی کاری از دست مان بر نمی آید. در مورد ادعای آقای درودگر ، ایشان اتفاقا اخیرا آمده بود فدراسیون و اینجا همدیگر را دیدیم کلی راجع به این مسئله صحبت کردیم. او بعد از ۲ سال یا بیشتر تازه اسم واسطه ای که این پیشنهاد را مطرح کرده بود ، به ما گفت. کاری که زمان طرح شکایت شان اتفاق نیفتاده بود. وقتی دوستان این اطلاعات را دقیق به ما نمی دهند چه کاری از دست مان بر می آید.  حالا ما به دنبال یافتن رابطه احتمالی بین این واسطه و داور یادشده هستیم. باید ببینیم می توانیم بین این دو چیزی کشف کنیم یا نه. متاسفانه بعضی ها این وسط برای خود کاسبی راه انداختند و به اسم داوران مختلف از تیم ها پول می گرفتند. یا پیشنهاد می دادند . ما باید تمام این ادعا ها را با دقت بررسی کنیم تا شاید به نتیجه مشخصی برسیم.»

اما چرا فدراسیون فوتبال سعی دارد این ماجرا را بدون دخالت نهادهای امنیتی و یا به برداشت محمد رضا مولایی به صورت محدود بررسی کند؟ علیپور می گوید:« اینکه نوعی سوء برداشت است از طرف آقای مولایی اما به هر حال ما همین طور یکباره نمی توانیم این بحث را رسانه ای کنیم. بزودی قرار است آقای بلاتر به ایران بیاید . همین حالا نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا در ایران هستند و هر اتفاق تنش زایی را ما باید کنترل کنیم. اما سئوال من این است که شما فکر می  کنید اگر نهاد های ذی صلاح بواهند به این مسائل ورود کنند منتظر نظر ما می شوند تا ما پرونده ای را تکمیل کنیم و در اختیارشان بگذاریم. مثل همین کمیسیون اصل ۹۰ مجلس این نهادهای محترم کار بررسی شان را به صورت همزمان انجام می دهند و اقدام مقتضی را هم خیلی جدی خواهند داشت.»

او در پاسخ به این ابهام که آیا برای ستاد تخلفات حرفه ای اثبات شده است قهرمانی وجهی را گرفته است ، می گوید:« آنچه برای ما مسجل شده این است که دو طرف به هم پیشنهاداتی داده بودند و حکم بر این اساس صادر شده است. به هر حال اقرار آقایان مولایی و علی حاتم هست و آنها پای گفته های شان را بند به بند امضاء کردند. معلوم است که محسن قهرمانی هیچ یک از این ادعاها را نپذیرد. با این وجود ما این مسئله را بررسی می کنیم. به هر حال اگر کسی خدای ناکرده بخواهد خلافی انجام بدهد مشخص است که هیچ ردی از خود به جا نمی گذارد اما مسئله ای که الان دوستان مطرح کردند از سوی ما ابهام هایی دارد که باید بررسی شوند. آنها می گویند شماره حسابی که از سوی قهرمانی معرفی شده متعلق به یک خانم بوده بعد این دوستان این برگه را گرفتند و انداختند دور! حالا ما به شاهدی رسیدیم که می گوید این انتقال انجام گرفته بعد باید بررسی کنیم و رابطه بین این انتقال وجه را با محسن قهرمانی بررسی کنیم. موضوع به این سادگی ها هم نیست. یک سوی این قصه حق الناس است. من الان درک می کنم که محسن قهرمانی شرایط بدی را سپری می کند اما چون اسامی مطرح شدند ما باید همه چیز را تا انتهای قصه پیگیری کنیم تا همه چیز مشخص شود. اگر او تخلفی داشته باشد که با آن برخورد جدی می شود اما اگر به سند قطعی نرسیم با اتهام زنندگان برخورد می کنیم. ولی باید تمام این ابهام ها را بررسی کنیم. به هر حال ما الان برای ۳ نفر دیگر هم پرونده هایی داریم اما چون موضوع خیلی رسانه ای نیست داریم در آرامش این پرونده را دنبال می کنیم.»

یکی از ابهام های بزرگ این پرونده مربوط به محمد مولایی و علی حاتم است. اینکه اگر آنها پولی پرداخت کرده اند چطور می شود این پرداخت پول شان ارتباطی به علی دایی و باشگاه راه اهن نداشته باشد و اینکه چرا باید این دو پولی پرداخت می کردند؟ علیپور در این باره می گوید:« ما مشغول بررسی این ابهام ها هستیم. تا همین الان که با هم حرف می زنیم به هیچ رابطه معناداری در این ارتباط نرسیدیم. شک نکنید اگر چیزی برای مان مسجل شود حتی علی دایی یا اسامی بزرگ دیگر برای مان ترسی ایجاد نمی کنند و ما پرونده شان را تکمیل می کنیم تا در اختیار مراجع قانونی قرار بگیرد. ولی تا حالا از نظر ما هیچ رابطه ای بین دایی و این انتقال پول نیست.»

علیپور در پاسخ به این سئوال که ابتدای این فصل پرونده ای از نزدیکان یک مربی سرشناس در ستاد تخلفات جریان داشت اما با حذف او این پرونده هم بسته شد ، می گوید:« ما به اقتضای شرایط گاهی باید تنش زدایی کنیم. آن پرونده همچنان مفتوح است و بررسی می شود اما ما کمی روند خبررسانی درباره اش را کند کردیم. ما روی هیچ اتفاقی که برایمان مسجل شود ، کوتاهی نمی کنیم.»

اما نهایت این قصه به برداشتن گامی برای پاکسازی فوتبال می شود؟ علیپور که خودش هم در میان اهالی فوتبال منتقدان و مدعیان زیادی دارد در این باره می گوید:« همین حالا هم ما یک گام بلند برای پاکسازی فوتبال برداشتیم. ای دعوا یک سویش حق الناس است و طرف دیگرش بیت المال. اگر از هر سو ما کوتاهی کنیم مرتکب جرم شدیم پس باید هر زاویه ای را به دقت بسنجیم تا به یک جواب دقیق در این زمینه برسیم. »



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 856 زمان: 8:16 تاريخ: چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:هیچ سندی علیه دایی نداریم, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت